Współcześnie organizacja obsługi klienta w sklepie jest najważniejszym zadaniem. Sprzedawca powinien mieć dostęp do jak największej ilości danych, aby mógł szybko i rzetelnie przekazywać informacje klientom.
Obsługa wielu kanałów sprzedaży pozwala realizację najbardziej skomplikowanych transakcji.
webPOS jest dostępny w formie nieskomplikowanego interface na dostępnych dla użytkownika urządzeniach. Jego podstawowym zadaniem jest wykonanie wszystkich operacji związanych z obsługą klienta. Równolegle program zarządza procesami przyjmowania i rozliczania towarów w sklepie.
Program webPOS wyróżnia nieskomplikowana i intuicyjna obsługa oraz nowoczesny interfejs. Możliwość uruchomienia programu pod kontrolą wielu systemów operacyjnych oraz różnorodnym sprzęcie komputerowym ułatwia pracę osobom bez doświadczenia.
Podobną funkcję spełnia wielojęzyczność aplikacji. Sprawia ona, że sprzedawca może pracować w dowolnym języku. Standardowo dostępne są wersje w języku: polskim, angielskim, niemieckim, francuskim i rosyjskim.
Z powyższego opisu wynika, że webPOS powinien działać na urządzeniach mobilnych. Rzeczywiście tak jest. Najwygodniejszym narzędziem jest tablet z systemem Android. Ten rodzaj urządzenia korzysta z ekranu dotykowego, co dodatkowo uatrakcyjnia obsługę programu. Pracownik może obsługiwać klientów także z wykorzystaniem smartfona. Jest to szczególnie wygodne podczas przyjmowania, wydawania lub przeniesień towarów między zapleczem a salą sprzedaży.