
K2ONLINE / wsparcie
Sprzedaż webPOS
Faktura VAT do paragonu z kasy rejestrującej powinna zostać ujęta w ewidencji sprzedaży VAT. Zgodnie z art. 109 ust. 3 ustawy o podatku od towarów i usług, który zmienił swoje brzmienie w październiku 2020 roku – ewidencja sprzedaży VAT powinna zawierać również faktury wystawione do paragonu z kasy rejestrującej, zarówno dla przedsiębiorców jak i osób fizycznych. Nowelizacja wspomnianego przepisu spowodowała, że faktury wystawiane do paragonu, muszą zostać wykazane w rejestrze.
Faktura do paragonu powinna zostać wykazana w ewidencji sprzedaży VAT w dacie wystawienia faktury, nie ma ona wpływu na jej podsumowanie.
Stosunkowo często spotykamy się z sytuacjami, kiedy klient rezygnuje z wybranych pozycji, które już zostały zapisane na paragonie. Powody mogą być różne. Niekiedy wykonanie operacji skasowania pozycji wymaga akceptacji przełożonego. Jeżeli jednak posiadasz stosowne uprawnienie, to możesz skorygować dokument samodzielnie.
Kiedy korekta sprzedaży jest prosta i dotyczy wybranych pozycji na paragonie fiskalnym, to warto wybrać ten sposób. Jest on o tyle wygodny, że zdarzają się klienci, którzy kilkukrotnie korygują dokument pierwotny. Mechanizmy zastosowane w programie webPOS umożliwiają zwrot pojedynczych towarów a nawet sztuk, tyle razy, aż rozliczony zostanie w całości dokument zakupu.
Kiedy klient dokonał zwrotu wybranych pozycji z paragonu fiskalnego, to po pewnym czasie przysługuje mu prawo do oddania pozostałych produktów z tego dokumentu. Przy pierwszym zwrocie klient oddaje paragon fiskalny i otrzymuje dokument zwrotu z informacjami BYŁO (zawartość paragonu) oraz MA BYĆ (zawartość dokumentu zakupu po korekcie). Jeżeli klient będzie zwracał lub reklamował kolejne towary, to powinien przyjść z dokumentem zwrotu. Do takiego dokumentu utworzony zostanie kolejny zwrot.
Ta opcja jest najpowszechniejszą sytuacją. Często nie wiemy jak skorygować dokument pierwotny. Jest to tym trudniejsze, im bardziej skomplikowana jest modyfikacja. W takich sytuacjach najbezpieczniej jest wystawić dokument zwrotu dla wszystkich pozycji. W kolejnym kroku utwórz nowy paragon fiskalny dla klienta.
Zobacz również
Masz pytania, potrzebujesz indywidualnej integracji lub piszesz innej sprawie? Bardzo serdecznie zapraszamy do kontaktu z naszym działem obsługi Klienta.