Zadzwoń do nas +48 881 951 001

Podłączenie drukarki fiskalnej do urządzenia z programem webPOS jest bardzo proste i zostało opisane szczegółowo w dokumentacji dla każdego systemu operacyjnego (MS Windows, Android, macOS, Linux). Niestety zdarzają się sytuacje, gdy pojawiają się kłopoty z wydrukiem dokumentów fiskalnych. Program webPOS w takich przypadkach wyświetla odpowiednie okno z komunikatem informującym o prawdopodobnej przyczynie utrudnień.

Brak połączenia z drukarką fiskalną

Kiedy próbujesz wydrukować paragon, fakturę lub raport dobowy i pojawia się informacja: Komunikat drukarki: brak połączenia, to oznacza, że program nie jest połączony z urządzeniem.
Sprawdź, czy drukarka jest włączona, czy działa zasilacz.

Stosownie do używanego urządzenia drukarkę fiskalną łączymy używając Ethernet lub USB, lub RS232C. Sprawdź czy w systemie operacyjnym jest wykrywane urządzenie, czy istnieje użyty w konfiguracji programu odpowiedni port.
Jeżeli te ustawienia są właściwe, to problemem mogą być: przewód łączący, gniazdo RJ-45/USB/RS232C lub drukarka. Jeżeli urządzenie fiskalne podłączone przez USB lub RS232C jest wykrywane przez system operacyjny, to należy przede wszystkim sprawdzić, czy są zainstalowane aktualne sterowniki od producenta drukarki fiskalnej. Sterowniki powinny być dostępne na stronie producenta.
Dla pewności, że czy zainstalowano właściwe sterowniki, można je odinstalować, po czym zainstalować je ponownie. Można upewnić się, czy jakiś inny program nie łączy się z urządzeniem fiskalnym. Po wykonaniu tych operacji spróbuj wykonać wydruk paragonu testowego. Jeżeli problem pozostanie nierozwiązany, to sugerujemy zgłoszenie się do serwisu.

Drukarka działała prawidłowo i przestała drukować dokumenty

Sprawdź, czy jest papier termiczny w drukarce fiskalnej. Może się skończył?
Sprawdź prawidłowość połączenia urządzenia z komputerem lub tabletem.

W trakcie wydruku paragonu pojawiały się jakieś komunikaty, ale paragon się wydrukował.

Program webPOS w sytuacjach wątpliwych zada pytanie: Czy paragon fiskalny został wydrukowany?
Jeżeli odpowiesz TAK, to program poprosi Ciebie o wprowadzenie nr dokumentu z wydruku. Wpisz go i kontynuuj dalszą pracę.
Jeżeli odpowiesz NIE, to program zada pytanie: Czy chcesz wydrukować paragon ponownie?
Jeżeli odpowiesz NIE, to dokument możesz usunąć. Jeżeli odpowiesz TAK, to rozpoczniesz proces wydruku dokumentu od początku.

Omyłkowo paragon ma niewłaściwą stawkę VAT.

Sprawdź prawidłowość definicji stawek VAT w konfiguracji webPOS i drukarki fiskalnej.
Sprawdź historię stawek VAT towaru w programie webPOS. Z punktu widzenia drukarki fiskalnej liczba zmian stawek VAT produktów na wyższą jest nieograniczona. Należy pamiętać, że ilość zmian stawek na niższą jest ograniczona. Przekroczenie dozwolonej bariery wymaga wsparcia ze strony serwisu.

Omyłkowo wystawiono paragon.

Sporadycznie mamy do czynienia z sytuacjami nietypowymi. Paragon zostanie wystawiony zbyt pospiesznie a klient wycofa się z zakupu. Wydrukowany zostanie dokument fiskalny na niewłaściwy produkt.
Jak rozwiązać tego typu problemy?
Oczywiście należy ich unikać i tak dopracować procedury obsługi klientów, aby wyeliminować podobne przypadki.
Kiedy jednak wystąpią, to należy podejść do problemu zachowując rozsądek i najlepiej po konsultacji z osobami odpowiedzialnymi za rozliczenia podatkowe.
Korekta możliwa jest tylko w jeden sposób – należy wystawić do paragonu dokument korygujący. W programie webPOS ten proces jest łatwy i dobrze opisany w dokumentacji. Dokument korygujący do paragonu fiskalnego powinien być wystawiony jak najszybciej po wykryciu nieprawidłowości. Bardzo ważne jest dokładne opisanie przyczyn wystawienia dokumentu i dołączenie do niego oryginalnego paragonu. Osoba wystawiająca dokument korygujący powinna podpisać się na nim czytelnie.